Manifest de la XIP

Per sort per a les dues bandes, ens ha sortit un aliat: Internet. Actualment es basa a facilitar la interacció de persones i organitzacions en xarxa social; una tecnologia que simplifica enormement els canvis en els procediments de treball i que trastoca tots els àmbits professionals. I el de la funció pública no en pot quedar al marge.

Es parla de la nova Administració amb un munt d’etiquetes (col·laborativa, oberta oGov, de nosaltres weGov…) per designar una mateixa causa: un nou model integral d’innovació pública que, superant el concepte d’Administració electrònica (eGov), entesa com a mer conjunt de tràmits i processos digitals per relacionar-se amb l’Administració, comprengui tota mena de polítiques, des de les d’habitatge fins als serveis d’atenció ciutadana. Un model que té en compte elements bàsics de la gestió pública clàssica (avaluació de polítiques públiques, qualitat…), però que la depassa completament en basar-se en nous entorns productius, d’aprenentatge, gestió i relació més alineats amb la societat del coneixement.

La XIP

Les organitzacions estan transformant la seva activitat i raó de ser per aquest canvi de paradigma social i econòmic. L’Administració també ha de prendre el rumb cap aquesta direcció. Per avançar-hi, un grup de professionals hem decidit organitzar-nos al voltant de la Xarxa d’Innovació Pública (XIP). Ens hem proposat unes línies de treball conjuntes per compartir projectes i bones pràctiques, coneixement, notícies i, en definitiva, aprendre plegats de la nostra experiència i de la dels altres, i, a la vegada, idear nous serveis amb la resta d’actors públics (ciutadania, proveïdors, etc.) a partir del coneixement de l’Administració. Així mateix, volem encomanar a la resta de personal les nostres ganes d’irradiar idees, propostes i energia per al canvi a l’organització.

Per aconseguir-ho, continuarem inspirant-nos en la transparència (és important que les administracions obrin les dades per a la reutilització i ajudin a fer més transparent l’acció d’administracions i governs), la participació (comptar amb la intel·ligència col·lectiva de la gent) i la col·laboració (avançar cap a formes de cocreació en l’elaboració de serveis i de polítiques públiques). L’objectiu principal és posar el ciutadà en el centre de les polítiques i les accions de l’Administració.

Principis de la XIP

  1. Les persones són un actiu cabdal per a l’Administració, aporten talent i creativitat.
  2. Cal un nou lideratge que promogui una organització on professionals i ciutadania se sentin satisfets.
  3. El coneixement és clau. Cal fomentar el diàleg en xarxa multidireccional.
  4. Alinear la cultura corporativa amb la innovació, l’assumpció de riscos, la productivitat i els resultats.
  5. Dissenyar procediments simples i eficients comptant amb el coneixement i la participació de la gent.
  6. Aprendre al lloc de feina, de manera col·laborativa, també a partir dels errors.
  7. Impulsar una nova gestió de la propietat intel·lectual, com un intangible que afegeix valor al que fem.
  8. Personalitzar els serveis que gestiona i presta l’Administració.
  9. Usar tecnologia emergent (virtualització, cloud computing i web 2.0).
  10. Articular formes de participació ciutadana per incidir en les polítiques públiques.
0
(362)
>
(362) Marta Morera
Tue, 27 January 2015 11:55:23 +0000
url 

Enhorabona per les intervencions al Congrés de Govern Digital que demostren que treballeu sense pausa per aconseguir els canvis que les nostres administracions i tota la societat necessita.

>

 Nom *
 Email *
 Web
 Missatge *
* Requerit

Mesura antispam
Si us plau introdueix la següent combinació de lletres i números dins el camp de formulari situat a sota, abans d'enviar el missatge, GrÀcies.
captcha

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *