La marca la fan els treballadors, no els logos

lvsxEl dia 19 d’octubre va tenir lloc la 45a sessió web amb el títol de “Transformar una organització per la via digital“, a càrrec de Luis Villa, director de Disseny de Negocis a FJORD.

La sessió partia de la premissa de valorar com afecta la transformació digital a persones i organitzacions, i ja des de bon començament s’hi van posar sobre la taula idees tan suggeridores com ara que el canvi cultural a les organitzacions del futur  ha de partir de conceptes tan rellevants com ara creativitat, intuïció, mètode i valentia.

Bona part dels exemples pertanyien a empreses i organitzacions del món privat que han entès que la cultura col·laborativa és inclusiva i creativa, que es plantegen si estem davant el final del model industrial i que entenen l’entorn laboral com a ecosistema connectat que fomenta l’avantatge col·laboratiu. I què ens impedeix aplicar aquestes idees a l’àmbit administratiu?

Certament hi ha una sèrie d’inèrcies, de processos, que dificulten el canvi cultural a l’Administració, però a la sessió ha quedat clar que la transformació ha de ser més social que tecnològica, que existeixen intraemprenedors que fomenten la cultura de l’adhocràcia com a concepte oposat a la burocràcia i que es poden crear espais compartits a les organitzacions per solucionar els problemes dels ciutadans.

Cal que canviï la visió que l’Administració té d’ella mateixa com també la que en té la societat. I aquí tots podem fer-hi la nostra aportació, afegint valor a la nostra tasca. Al cap i a la fi, tal com ha dit Luis Vila, la marca la fan els treballadors, no els logos.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *