La ciència de la predicció ajudant la ciutadania

diàleg binariEn alguna entrada anterior ja hem parlat de la importància de repensar els portals institucionals per oferir informació útil a la ciutadania. El llenguatge entenedor, l’organització clara de la informació, la facilitat d’ús, la usabilitat, i una bona experiència d’usuari han de passar per sobre d’estructures organitzatives internes per tal de fer arribar de manera entenedora la informació. Cal col·locar el ciutadà al centre .

El món comercial fa temps que utilitza tècniques avançades per apropar-se al màxim a les necessitats dels clients. El màrqueting digital i les analítiques web són recursos que podem aplicar a l’administració pública per millorar-la i, alhora, per valorar si el nostre web és efectiu, si els objectius que es van marcar al crear-lo s’han assolit, si la gent hi troba la informació fàcilment, si els serveis que s’hi ofereixen són prou visibles, etc. En definitiva, per oferir al ciutadà el que realment necessita.

Però podem parlar de big data en l’administració? Si l’activitat que es genera al voltant del web és interessant per conèixer l’efectivitat d’aquest canal, l’activitat que podem obtenir a partir les diferents xarxes socials, on la ciutadania expressa d’una manera lliure la seva opinió, no ho és menys. A través d’eines d’anàlisi social podem recollir, processar, analitzar i interpretar què s’escriu en les xarxes socials i altres mitjans en línia. Els usos possibles d’aquestes eines són nombrosos: conèixer els interessos de la ciutadania, gestionar crisis de reputació, analitzar l’impacte d’accions, identificar el sentiment que genera, etc.

Si l’anàlisi descriptiva –avaluant només el que ha passat–  permet arribar al coneixement del funcionament del món en línia en què tenim presència, no podríem pensar a arribar més lluny, amb l’anàlisi predictiva, per anar un pas per endavant?

El volum de dades i les tècniques actuals ens permeten explorar noves vies que afavoreixin l’eficàcia i la proactivitat. Les tècniques predictives ens poden ajudar a identificar patrons i models de comportament, a partir dels quals podem fer prediccions basades en probabilitats. De moment estem en un terreny poc explorat, tret d’algunes anàlisis predictives en resultats electorals.

Penseu en alguna possible aplicació a l’administració?

Imatge – https://pixabay.com/en/binary-one-null-monitor-social-503598/

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *